Broker i Doradca - podstawy obsługi klientów dla pośrednika nieruchomości (nr 7159 z listy SPPRN  - P. 24 godz. ed.)

Broker i Doradca - podstawy obsługi klientów dla pośrednika nieruchomości (nr 7159 z listy SPPRN - P. 24 godz. ed.)

 

Ta wersja szkolenie przestała być rozwijana 19 kwietnia 2016


przejdź do nowej wersji tego szkolenia


Wersja DEMO >>>

Kompleksowe przygotowanie do pracy w agencji nieruchomości

Zajęcia prowadzą:
  • Tomasz Lebiedź - przedsiębiorca i wykładowca akademicki z od 1989 praktykujący zarządzanie firmami handlowymi w tym obrotu nieruchomościami, pośrednik, trener i szkoleniowiec,
  • Filip Szczepański – trener biznesu, konsultant i coach z 17-letnią praktyką w sprzedaży. Sam przeszedł pełną ścieżkę kariery w sprzedaży: od handlowca po dyrektora. Zarządzał zespołami handlowymi takich firm jak Radio Kolor, Życie Warszawy, Puls Biznesu czy Waseed International Poland. Doskonalił procesy sprzedaży: począwszy od rekrutacji i tworzenia struktur handlowych, tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników oraz prowadzenie szkoleń i coaching.
  • oraz - Dorota Salamon i Marek Węglarski - odtwarzający sceny z codziennej pracy brokerów nieruchomości


W szkoleniu znajduje się miedzy innymi kilkadziesiąt lekcji audio - video, więc posiadanie głośników lub słuchawek jest niezbędne do skorzystania z zajęć.

Każda z lekcji trwa od kilku do kilkunastu minut, więc naukę możesz podzielić na kilka etapów i realizować ją w dogodnych chwilach.



Kukurs broker doradca pośrednik obrotu nieruchomościamirs składa się z 4 głównych modułów poświęconych:

  1. Umiejętności pracy z klientem podażowym,
  2. Skutecznej pracy z klientami popytowymi, czyli pozyskiwaniu i utrzymaniu przy sobie nabywców (najemców) nieruchomości,
  3. Rekrutacji i wdrażaniu w pracę nowych agentów,
  4. Zawieraniu umów o pośrednictwo (ich treści) i procedurom zapobiegającym sporom o zapłatę


W kursie wykorzystano materiały znajdujące się w następujących szkoleniach e-learningowych:



Pozyskiwanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu:

w oparciu o szkolenie
Wyłączność w pośrednictwie obrotu nieruchomościami

W okresie ostrej walki konkurencyjnej, coraz większej ilości ofert "Kupujący bez prowizji", umiejętność skutecznego przyjmowania ofert na wyłączność (tzw. ofert "bezpośrednich") staje się coraz istotniejsza dla przetrwania firmy.

Na podstawie własnych doświadczeń zebranych, począwszy od 1995, w pracy z umowami wyłącznymi omawiamy:
  • sposób skutecznego pozyskiwania dobrych ofert,
  • problemy jakie powstają w trakcie prób rozpoczynania pracy z takimi ofertami, oraz
  • sposoby skutecznego wpływania na decyzje innych ludzi.
Nie ucz się na swoich błędach. Nie wyważaj otwartych drzwi. To kosztowne i zajmuje wiele czasu. Skorzystaj z doświadczeń innych. W szkoleniu otrzymasz wiedzę wyniesiona z działań, które sprawdziły się w praktyce codziennego wykonywania pośrednictwa w obrocie nieruchomościami!

Tematy kursu:

Zalety i wady typów umów o pośrednictwo. Korzyści dla biura obrotu nieruchomościami i korzyści dla klienta wynikające z umowy na wyłączność. Techniki wpływu na decyzje ludzi wg. Cialdiniego i ich wykorzystanie w praktyce pośrednictwa. Na co zwrócić uwagę negocjując postanowienia umowy pośrednictwa na wyłączność

  • Ćwiczenie - zanim przejdziesz do dalszej części szkolenia o uzyskiwaniu wyłączności

  • Czy warto mieć wyłączność
    • Korzyści i straty wynikające z wyłączności.
    • Jak wyłączność wpłynęła na wyniki ekonomiczne się w mojej firmie?

  • Wady i zalety wyłączności. Kto płaci prowizję.
    • Jakie oferty przyjmować?
    • Kto płaci Pośrednikowi?
    • Ile powinno wynosić wynagrodzenie?
    • Czy 20% prowizji to lichwa?

  • Słuchanie klienta
    • Rozmowa handlowa
    • Ocenianie wypowiedzi klienta
    • Interpretowanie wypowiedzi
    • Czego się wystrzegać
    • Po co klient przychodzi do Pośrednika?

  • Agresja, uległość, asertywność
    • Rachunek zysków i strat
    • Dlaczego nie bywamy asertywni?

  • Obawy, snobizm, pazerność
    • Każdy kij ma trzy końce

  • Wstęp do reguł wywierania wpływu na decyzje innych ludzi
    • Procedury, których nie wolno ignorować
    • Warunki potrzebne do osiągnięcia sukcesu
    • Kiedy rozmowa nie ma sensu
    • Wstęp do reguł (autorytet, społeczny dowód słuszności)

  • Reguła sympatii

  • Reguła niedostępności

  • Reguła zaangażowania (w wybór) i konsekwencji (w trzymaniu się tegoż wyboru)

  • Argumenty przemawiające za wyłącznością, czyli dlaczego ci się to opłaca mój drogi kliencie

  • Kwestie "drażliwe"
    • Wyłączność mnie zablokuje
    • Okres wyłączności jest zbyt długi
    • Co będzie jeśli kupi sąsiad / wujek / znajomy z pracy ...
    • Kiedy wręczyć projekt umowy


Praca z klientami popytowymi, czyli zatrzymaj tych co przynoszą pieniądze:

w oparciu o szkolenie Trudny klient nie istnieje, są TRUDNI handlowcy nieruchomościami

Dobra praca z klientem potencjalnym nabywcą lub najemcą nieruchomości ma kluczowe znaczenie dla twojego sukcesu finansowego nawet, jeśli "Kupujący nie płaci prowizji". W końcu i tak wszystko odbywa się dzięki jego pieniądzom za które dokonuje zakupu.

Przedstawiamy pracę z klientami popytowymi począwszy od sposobów ich pozyskania dzięki dobrym ogłoszeniom, poprzez pierwsze spotkania, rozpoznawanie potrzeb, prezentację i właściwy dobór ofert, zrozumienie i likwidację zastrzeżeń, aż do zamknięcia negocjacji.

Tematy:

Prezentacja oferty:

  • Sposób reklamy oferty w Internecie i prasie (jakość i treść opisu, zdjęć i filmów),
  • Prezentacja oferty w rozmowie telefonicznej,

Pierwszy kontakt z klientem:

  • Błędy i poprawne zachowanie w rozmowie telefonicznej z klientem,
  • Kontakty e-mail z klientem,
  • Czasy odpowiedzi,
  • Rzetelność informacji

Zrozumienie potrzeb klienta:

  • Sztuka słuchania klienta,
  • Umiejętność zadawania pytań otwartych i zamkniętych pozwalających rozpoznać prawdziwe intencje klienta,

Przygotowanie oferty:

  • Dobranie oferty do zamówienia klienta - na co zwrócić uwagę, a co można "nagiąć"
  • Jak dobór oferty wpływa na pozyskanie zaufania klienta

Prezentacja oferty w terenie:

  • Od czego zacząć rozmowę z klientem,
  • Jak zachowywać się w czasie prezentacji,
  • Jakich zachowań i wypowiedzi unikać !

Prowadzenie klienta:

  • Przekazywanie i prezentacja kolejnych ofert,
  • Pamięć o kliencie i utrzymywanie kontaktu

Negocjacje / mediacje:

  • Rola agenta/pośrednika w czasie negocjacji / mediacji umowy,
  • Sposoby skutecznego "dopinania" transakcji,
  • Czego nie robić, aby nie "położyć" negocjacji,
  • Dokumentowanie negocjacji i finalizacja kontraktu


Agenci w biurze obrotu nieruchomościami:

na podstawie szkolenia
Rekrutacja i wynagradzanie pracowników biur obrotu i zarządzania nieruchomościami

Dobór, wyszkolenie i system zarządzania pracą handlowców (brokerów / agentów) decyduje o finansowym sukcesie lub porażce twojej firmy.

Omawiamy problemy związane z dopasowaniem profilu poszukiwanych pracowników do potrzeb firmy, sposoby planowania i przeprowadzania rekrutacji i selekcji kandydatów, wdrażanie, wspieranie, motywowanie, wynagradzanie, ocenianie efektywności pracowników, oraz systemy zatrudniania i wynagradzania.

Tematy kursu:

    Kogo szukamy?
    Określenie profilu poszukiwanego pracownika
    Profil organizacji, Profil poszukiwanego pracownika Flash Video
    Płeć, Wiek Flash Video
    Wygląd; Czym kierować się określając wiek i wygląd poszukiwanego handlowca? Flash Video
    Pożądane cechy osobowe

    Gdzie szukamy?
    Sposoby poszukiwania kandydatów do pracy
    Rodzina, Znajomi, Prasa Flash Video
    Internet, Headhunter

    Co zamieszczamy w ogłoszeniach o poszukiwaniu pracownika?

    Ograniczenia prawne, Chwalmy się... Flash Video
    Określenie podstawowych wymagań zaoszczędzi nasz czas

    Co można wyczytać z CV i listu motywacyjnego?

    Jak dokonać pierwszej selekcji? Co można wyczytać... Flash Video
    Co mówi o kandydacie list motywacyjny? Kogo warto zaprosić na rozmowę?


    Rozmowy Rekrutacyjne
    Pierwsza rozmowa
    Druga rozmowa

    Warunki zatrudnienia (współpracy)
    Czego oczekujemy i za co płacimy, czyli warunki zatrudnienia
    Sposoby zatrudnienia i wynagradzania... Flash Video
    Sposoby rozliczania wynagrodzenia... Flash Video
    Błędy w ustawianiu systemu płac powodujące...

    Wdrażanie (okres próbny i ostateczna selekcja)
    Określenie oczekiwań; Procedury firmy; Szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne Flash Video
    Dwa sposoby wdrażania do pracy; Selekcja w okresie próbnym

    Motywowanie pracowników
    Walka ze zniechęceniem z powodu porażek; Brak możliwości awansu pionowego Flash Video
    Podtrzymywanie na duchu; Kamienie milowe Flash Video
    Wskazanie ścieżki prowadzącej do końcowego sukcesu; Nadzieja - motor do pracy

    Przekazywanie oczekiwań
    Praca indywidualna i zespołowa z pracownikami
    Przekazywanie oczekiwań; Praca indywidualna; Reagowanie na łamanie ustalonych zasad Flash Video
    Zebrania zespołu handlowców; Okresowe spotkania indywidualne

    Kontrola, Nagrody, Kary
    Nadzór i kontrola - cz. 1 - Co trzeba kontrolować? Czego nie warto kontrolować? Flash Video
    Nadzór i kontrola - cz. 2 - Raportowanie sensowne i bezsensowne Pańskie oko konia tuczy Pilnowanie biurka? Flash Video
    Nadzór i kontrola - cz. 3 - Czy można przesadzić z kontrolą? Skutki kontrolowania odmienne od zamierzonych Flash Video
    Nagrody pieniężne? Flash Video
    Pochwały, dyplomy, "prezenty", Kary

    Problemy z pracownikiem
    Rozwiązywanie konfliktów - Spory o pieniądze; Pracownicy konfliktowi Flash Video
    Ocena rozwoju i przydatności do pracy - cz 1 Flash Video
    Ocena rozwoju i przydatności do pracy - cz 2 (kiedy zwalniać)

    Umowy z handlowcami
    Praca, czy współpraca? Okres próbny Flash Video
    Koszty umów o pracę; Okresy dekoniunktury Flash Video
    Podział prowizji; Zakaz konkurencji - cienie i blaski; Tajemnice firmowe i poufność informacji Flash Video
    Wynagrodzenie w szczególnych przypadkach...; Wynagrodzenie kierownika...



Tajemnice umów o pośrednictwo:

na podstawie seminariów
Treść dobrej umowy na wyłączność, oraz Kłopotliwe zapisy w umowach o pośrednictwo i windykacja wynagrodzenia


Tematy:

Istota pośrednictwa - podstawy prawne, czyli kiedy wynagrodzenie pośrednika staje się wymagalne
Najczęściej stosowane typy umów o pośrednictwo w obrocie nieruchomościami i ich wpływ na wartość firmy pośrednika?
Wymagania formalne, jakie należy spełnić przy zawieraniu umowy.

  • Znaczenie miejsca zawarcia umowy.
  • Czy każda umowa podlega kontroli UOKiK?
Standardy i warunki umowy o pośrednictwo (wpływ treści umowy na możliwość uzyskania wynagrodzenia)

  • strony umowy, (w tym liczne błędy popełnianie przez Pośredników, gdy umowę podpisuje Pełnomocnik)
  • przedmiot umowy,
  • termin na jaki strony zawierają umowę,
  • wynagrodzenie pośrednika (wysokość, termin i warunki wypłaty),
  • ustalenie terminu wymagalności/zapłaty prowizji,
  • zapisy o odsetkach od nieterminowych płatności,
  • zapisy dotyczące kar umownych (np. za rozwiązanie umowy przed upływem terminu)
Umowa o pośrednictwo w obrocie nieruchomościami, czyli jaki stopień ochrony interesów pośrednika zapewniają poszczególne rodzaje umowy. Przykłady zapisów błędnych i/lub nieprecyzyjnych powodujących utratę prowizji.
  • umowy z klauzulą wyłączności,
  • umowy bez wyłączności,
  • użyteczne klauzule umowne,
  • specjalne klauzule w umowie o pośrednictwo w obrocie nieruchomościami zabezpieczające interesy pośrednika,
  • rodzaje i zasady zawierania umów o pośrednictwo
  • przeoczenia i błędy w umowach
Prawa i obowiązki pośrednika:
  • w szczególności do czego pośrednik nie powinien się zobowiązywać,
  • Wyłączenie odpowiedzialności Pośrednika (nieuzasadnione pretensje, bądź roszczenia klientów, odpowiedzialność cywilna),
  • odpowiedzialność zawodowa

Za pomocą z życia wziętych przykładów, oraz komentarzy prezentujemy kłopotliwe zapisy utrudniające w praktyce:

  1. Ustalenie wysokości wynagrodzenia,

  2. Oznaczenie terminu w którym należy zapłacić wynagrodzenie,

  3. Ustalenie osób zobowiązanych do wypłaty wynagrodzenia,

  4. Pobranie kar umownych i odsetek za zwłokę,

  5. Ustalenie, czy wynagrodzenie w ogóle się należy,

  6. Umowa na wyłączność (tzw. umowa bezpośrednia) - jak poprawnie zdefiniować na czym polega i do czego zobowiązuje wyłączność

  7. Oraz inne zapisy które nie dość, że nic do umowy nie wnoszą, to w dodatku mogą narazić Pośrednika na konieczność wypłaty odszkodowania.


Cena netto: 299.90 zł
Cena brutto: 299.90 zł

Kursy mogą nabyć osoby zalogowane w serwisie.
Zaloguj się, a jeśli jeszcze nie masz loginu i hasła możesz teraz założyć konto w portalu eszkolenia24.pl

Od momentu otrzymania płatności ten kurs będzie dostępny przez 31 dni

Uzyskanie dostępu może potrwać od kilku sekund do kilkunastu godzin w zależności od wybranego sposobu płatności.

Kursy DEMO sa bezpłatne. Uzyskanie dostępu wymaga jednak wcześniejszego zalogowania. Udostępnien DEMO nastąpi po kliknięciu przycisku Złóż zamówienie.

UWAGA: Bezwzględnie dopilnuj, aby ukończyć kurs przed terminem wygaśnięcia dostępu, który będziesz mógł sprawdzić po dokonaniu zakupu w profilu użytkownika w zakładce moje zamówienia. Pracownicy platformy szkoleniowej nie mają żadnej możliwości przedłużania dostępu do kursów, więc ponowne skorzystanie wymagać będzie ponownego zakupienia szkolenia.